03 March, 2009


No... no! You guys, I'm not a painter, not even close to an "artist wannabe".
This painting... is the "real" word, out of the verb "to paint". That's what I'll be doing for the next two days.
Painting over my walls, colouring my life with yet another shade.
The walls are real, concrete... but they also mean my own walls, my life... the breaking of mind walls, the covering over (not consiling, don't be confused) the old writting on the wall, 'cause that "code" is warn out, has lost its meaning.
I'm rebuilding my, simbolistically speaking, world. Replacing it. Could it come in a better timing?
I'll be a refreshed, dare I say "new"?, woman... a vibrant, clammer, simlling-er, truthful, believer... fresh painted woman.

And all it took was a few months (?!) of hurting, a lot of writting, new friends, new breathing, new sights, new love.... and two buckets of paint (but not blue one...).

[Breathing deep before I reach out for the brush...]

6 thoughts unleashed:

saveyoursoul said...

this post makes me happy


I wish I could paint the walls here


YAYYYY YAYYY!

Hélio said...

Pintar custa... imenso! Mas é um trabalho que compensa claramente o esforço... é como um corte de cabelo - que nao custa nada a não ser dinheiro e que nos deixa completamente renovados!
Outras pinturas... essas é preciso pintar com calma, deixar secar bem a tinta, dar as demãos necessárias, deixar secar bem e depois... depois é só apreciar o resultado!... Temos a tinta?

All my Heart and Love,

Tita said...

paint my soul..

Castiel said...

A cor nas nossas vidas acabam por ser pintadas por nós mesmos... senão as pintarmos, usarmos o amarelo, vermelho ou um verde vibrante, a vida fica cinzenta, branca e preta e alguém a pinta por nós e isso, nem sempre, é algo bom.

Fatucha said...

A vida com cor, dá mais alegria ao espirito!, eu nem me aventurava a pintar a minha casa como tu andas a fzer na tua, pq dava-me mais trab q gozo... ;) boas pinturas! bjs

izzie said...

Amanda: I'm so glad it does!... 'Cause it made my days too!
When you can paint them over or any other walls invite me in... I'll love it to paint around with you girl! =)

My One: Então não custa... aaai corpo dorido!
A renovação já começou... pelas mãos de certos artistas... e continuo-a todos os dias, para que a inércia não se re-instale.
Por isso afirmo: Temos tinta!

All my heart, all my Love,

Tita: I'll! With the brightest colours! 'Cause you deserve it minha jeitosa! =)

Subditi: Exactamente! É essa a essência que leva à mudança, que me levou a escrever este post. É bom ver que as nossas mentes ainda se encontram e coincidem... adoro isso!

Fatucha: Esse foi um dos maiores motivos para a pintura... até pq há falta de jeito!... Se algum dia te aventurares... podes smp pedir ajuda... não que seja expert, mas assim o trabalho pesa menos e smp se partilham gargalhadas ;)

 
Copyright (c) 2010 Unleash your thoughts.... Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.